s در زمان دایناسورها کدام اجداد انسانها وجود داشتند؟ :: کتاب بهرام

کتاب بهرام

کتاب بهرام
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۱۷ آبان ۰۲، ۱۳:۴۷ - محسن
    😱🤮
  • ۶ آبان ۰۲، ۲۲:۲۵ - مریم نظری
    مرسی
  • ۶ آبان ۰۲، ۲۲:۲۴ - صفدر خان پلنگ افکن
    👌❤❤
  • ۰
  • ۰

در زمان دایناسورها کدام اجداد انسانها وجود داشتند؟

دایناسورها و اجداد انسانها دو گروه جداگانه از موجودات هستند که در دوران‌های مختلف تاریخ زمین زندگی می‌کرده‌اند. انسانها در اصل از انسانیان (Hominidae) هستند که شامل انواعی مانند هومو ساپیانس (انسان مدرن)، هومو نئاندرتالنسیس و هومو ارکتیکوس است.

 

اولین اجداد انسانها، به عنوان جزوی از انسانیان، در حدود ۶-۷ میلیون سال پیش ظهور کردند. این اجداد اولیه شامل موجوداتی مانند "آسترالوپیتکوس" (Australopithecus) بودند. آسترالوپیتکوس‌ها شباهت‌هایی با انسانها داشتند، اما توانایی‌های هوشمندی محدودتری نسبت به انسانها داشتند و به تدریج در طول زمان، انسانهای هوشمند‌تری تکامل یافته‌اند.

 

در طول زمان، پس از آسترالوپیتکوس‌ها، انواع مختلفی از جنس هومو (Homo) به وجود آمدند. انسانهای نئاندرتالنسیس و ارکتیکوس دو نمونه از اجداد انسانها هستند که در دوران جیوسن و پلیستوسن زندگی می‌کردند. این انسانها توانایی‌های هوشمندی پیشرفته‌تری نسبت به آسترالوپیتکوس‌ها داشتند و ابزارها را برای صید و برداشت مواد غذایی استفاده می‌کردند.

 

انسانهای مدرن یا هومو ساپیانس، که امروزه ما آنها را انسانها می‌نامیم، حدود ۳۰۰،۰۰۰ سال پیش ظهور کرده‌اند. آنها توانایی‌های هوشمندی پیشرفته‌تری نسبت به اجداد خود داشتند و توانستند فرهنگ، هنر، زبان و فناوری‌های پیشرفته را توسعه دهند.

 

بنابراین، اجداد انسانها و دایناسورها در دوران‌های مختلف زمین زندگی می‌کردند و هیچ ارتباط مستقیمی بین این دو گروه وجود نداشت. دایناسورها در پایان دوره کرتاسه (حدود ۶۵ میلیون سال پیش) نابود شدند، در حالی که انسانها در دوره جدیدن (پلیستوسن) ظهور یافتند و تا به امروز بقایایی از اجداد انسانها وجود دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی