s اینترنت چگونه پدید آمد؟ :: کتاب بهرام

کتاب بهرام

کتاب بهرام
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۱۷ آبان ۰۲، ۱۳:۴۷ - محسن
    😱🤮
  • ۶ آبان ۰۲، ۲۲:۲۵ - مریم نظری
    مرسی
  • ۶ آبان ۰۲، ۲۲:۲۴ - صفدر خان پلنگ افکن
    👌❤❤
  • ۰
  • ۰

اینترنت چگونه پدید آمد؟    

 اینترنت یک شبکه جهانی از رایانه‌ها است که به صورت یکپارچه با هم ارتباط برقرار می‌کنند و امکان انتقال اطلاعات را فراهم می‌کند. پدید آمدن اینترنت در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ آغاز شد و توسط تلاش‌ها و همکاری بسیاری از محققان و متخصصان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به وجود آمد.

 

در اوایل دهه ۱۹۶۰، پروژه ARPANET (پروژه آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته - Advanced Research Projects Agency Network) توسط ارتش آمریکا شروع شد. ARPANET برای اشتراک گذاری منابع محاسباتی و انتقال اطلاعات بین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استفاده می‌شد. این پروژه به عنوان پیشگام ایجاد شبکه اینترنت در نظر گرفته می‌شود.

 

در دهه ۱۹۷۰، پروتکلی به نام TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol) طراحی شد که به عنوان استاندارد اصلی برای ارتباطات در شبکه اینترنت شناخته می‌شود. این پروتکل امکان ارسال و دریافت بسته‌های داده را فراهم می‌کند و به شبکه‌ها اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 

در طول دهه‌های بعدی، اینترنت به صورت گسترده‌تری در سطح جهانی استفاده شد. در سال ۱۹۸۳، شبکه ARPANET به شبکه اینترنت متصل شد و تبدیل به یک شبکه با اندازه بزرگ شد. همچنین، با پیدایش و استفاده از وب در دهه ۱۹۹۰، اینترنت به عنوان یک پلتفرم عظیم برای اشتراک اطلاعات، تجارت الکترونیک و ارتباطات شخصی مورد استفاده قرار گرفت.

 

در حال حاضر، اینترنت به یکی از بزرگترین نیروهای سرعت بخش پیشرفت در سطح جهان تبدیل شده است. با رشد فناوری و ارتقاء زیرساخت‌های شبکه، امکانات اینترنت نیز به طور مداوم گسترش می‌یابد و به ارتباطات اجتماعی، تحقیقات علمی، تجارت الکترونیک، حکومت الکترونیک و بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی و کار افراد تأثیر می‌گذارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی